Eng
English
Deutsch
Deu

Gyakran ismételt kérdések

• Hogyan működik a futárbörze?

A futárbörze egy olyan interneten keresztül működő virtuális piactér, ahol a megrendelők (csomagot küldeni szándékozók) közzéteszik csomagküldési megbízásukat, a szolgáltatók pedig (csomagszállítók, futárszolgálatok) a futárbörzén meghirdetett szállításokra ajánlatot tesznek. A futárbörze programnak a fő alkalmazási területe a közúti kiscsomag- és küldeményszállítás. A megrendelők berögzítik a szállítandó csomag, vagy küldemény adatait a futárszolgálatok pedig ajánlatot tesznek a megrendelő felé az elszállítandó csomaggal kapcsolatban telefonon, vagy e-mailen. A futárbörze egy olyan hely, ahol a kereslet találkozik a kínálattal.

• Miből áll a futárbörze?

A futárbörzének két fő eleme van. Az egyik a csomagbörze, ahol a megrendelők által berögzített csomagajánlatok jelennek meg, a másik a raktérbörze, ahol a szabad kapacitásukat hirdető futárszolgálatok ajánlatai jelennek meg. Ehhez a két fő elemhez kapcsolódnak olyan kiegészítő szolgáltatások, melyek a webáruházak egyszerű csomagberögzítését segítik, illetve a futárszolgálatok fuvarkeresését teszik gyorsabbá.

• Mi a különbség a különböző fuvarbörzék és a futárbörze között?

A fuvarbörzék jellemzően a közúti árufuvarozói szakmacsoport szállítási feladataira kínálnak megoldást (fuvarajánlatok megjelenítésével), ezzel szemben a futárbörze a csomagszállítók és a futárszolgálatok munkájához kínál megoldást. Az árufuvarozók többnyire raklapos árut szállítanak speditőr cég segítségével, míg a futárszolgálatok kis méretű dobozok, küldemények szállítását bonyolítják.

• Milyen szolgáltatásokat tudok igénybe venni a futárbörze segítségével?

A futárbörze szolgáltatásait részletesen a Futárbörzéről menüpont alatt találja.

• Milyen szolgáltatásokat tudok ingyenesen igénybe venni?

Csomagfeladóként a csomagfeladás berögzítése, a raktérbörze megtekintése (a futárszolgálatok aktuális raktérajánlatával), a csomagbörze alapadatainak megtekintése, valamint a partneradatok (aktív futárszolgálatok és csomagszállítók részletes adatai) megtekintése ingyenesen vehető igénybe.

Futárszolgálatként, vagy csomagszállító vállalkozásként lehetősége van a felesleges szállítási kapacitásának meghirdetésére (alvállalkozó keresése), a raktérbörze megtekintésére, illetve a partneri adatbázisból üzleti partner keresésére.

Jelenlenleg a futárbörze valamennyi szolgáltatása ingyenes! 

• Milyen előnyökkel jár számomra a futárbörze használata?

Csomagfeladóként a futárbörze használatával gyorsan és egyszerűen talál futárt csomagja elszállítására úgy, hogy közben ki tudja választan a beérkezett ajánlatok közük az Önnek leginkább kedvező ajánlatot (ha gyorsan kell, akkor gyorsan, ha olcsón kell, akkor olcsón). A kereslethez és kínálathoz igazodó díjrendszer révén optimalizálni tudja a szállítás költségeit. Speciális küldemény esetén (pl törékeny, nagy terjedelmű, vagy hűtést igénylő) a küldemény jellegének pontos megadásával az elvárásainak megfelelő szolgáltató fog jelentkezni Önnél ajánlatával.

Futárszolgálatként számtalan előnyét élvezheti szolgáltatásainknak. Naponta több száz csomagszállítási ajánlat közül választhat, kérhet autospeditőr szolgáltatást, igénybe veheti az SMS küldési funkciót, használhatja az online térképet jelölőpontokkal, meghirdetheti szabad (raktér)kapacitását, éves és időszakos tendereken indulhat. A futárbörze segítségével csökkentheti "üresjáratait", nemzetközi piacon tud megjelenni.

• Hogy tudok meghirdetni egy szállításra váró csomagot?

A csomaghirdetés feladás menüben rögzítse be a szükséges adatokat  (feladóra vonatkozó adatok, címzettre vonatkozó adatok, küldeményre vonatkozó adatok), majd a berögzítés után ha még nem rögzített be nálunk küldeményt, akkor kap egy megerősítő e-mail. A megerősítő e-mailben kap egy azonosítót, egy jelszót és egy 5 karakterű kódot, melyet jegyezzen fel magának, mivel a futárszolgálatok ezt a kódot fogják elkérni Öntől a fuvar lefoglalásához és a fuvarlevél kinyomtatásához.

• Hogy tudnak elérni azok a vállalkozások, akik el akarják szállítani meghirdetett küldeményemet?

A csomagbörze listájában, az aktív felhasználók részére (csak az aktív felhasználók részre!), megjelenik hirdetőként az Ön (vagy a kapcsolattartó) neve és elérhetősége (telefonszáma és/vagy e-mail címe). A futárszolgálatok a megadott elérhetőségeken keresztül teszik majd az ajánlatokat.

• Hogyan kereshetek a szállítandó csomagomhoz futárt a börzén keresztül?

Ha a raktérbörzében nem talál olyan futárt, aki az Ön körzetében kínálja szolgáltatását, akkor a partnereink menüben tud futárt választani csomagja elszállításához. Ha így sem járt sikerrel, a csomagfeladás menüben rögzítse be szállítandó küldeménye adatait.

• Mit kell tennem, ha a feladott hirdetésemre találtam megfelelő szállítót, vagy szállítóként találtam megfelelő csomagmegbízást és megállapodtam a megbízóval?

Ha a megbízó és a szolgáltató megállapodásra jut a szállítás feltételeiben, akkora berögzített csomagajánlat alján beírják a csomagberögzítéskor kapott 5 karakterű kódot, vagy a szolgáltató partner azonosítóját (partner ID). A berögzítés után fuvarmegbízás nyomtatható.

• Mit kell tennem, ha a feladott hirdetésemet törölni szeretném valamilyen ok miatt?

Bejelentkezés után, a feladott hirdetéseim menüben törölhetem a berögzített megbízásomat a jobb oldalon található piros X ikonra való klikkeléssel.

• Webáruház üzemeltetőjeként, hogyan tudom meggyorsítani az áruházamba érkezett megrendelések kiszállítását?

Csomagfeladó partnereinknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy webáruházukból, vagy weblapjukról egyszerűen adhassanak fel csomaghirdetést.

Ennek részletes leírását   itt találja!

 

 

• Hogyan regisztrálhatom vállalkozásomat a futárbörze oldalon?

A futárbörze kezdőlapján, - az Általános Szerződési Feltételek elolvasása után - a bal oldali regisztrációs gombra kattintva az alábbi adatok megadásával tudom regisztrálni a vállalkozást: cégnév, adószám, nyilvántartási szám, telefonszám, e-mail cím.

• Miután regisztráltam vállalkozásomat, hogyan használhatom a futárbörzét?

A regisztrációt követően a megadott e-mailcímemre kapok egy megerősítő e-mailt, mely tartalmazni fogja a belépéshez szükséges felhasználó nevet és jelszót. A megerősítést követően teljes jogosultsággal tudom használni a futárbörzét.

• Mit kell tennem regisztráció után?

Regisztrációt követően lépjen be a felhasználó azonosítója és jelszava segítségével, majd a saját adatok menüben adja meg a vállalkozás valamennyi adatát a fuvarozóknak szóló részben. Itt tudja berögzíteni a vállalkozása által kínált szolgáltatásokat a járművek típusait, a felhasználók számát, a számlázási adatokat. A szükséges módosításokat is itt tudja elvégezni. Itt tudja feltölteni a tevékenység végzéséhez szükséges engedélyek és határozatok másolatát, illetve a küldeményekre vonatozó biztosítást.

• Mit kell tennem, ha nem csak egy munkatársam szeretné egy időben használni a futárbörzét, hanem több?

A saját adatok menü Felhasználók részében tudom beállítani, hogy hány hozzáférést kérek a futárbörzéhez. A beállításnak megfelelően munkatársaim bárhol, képesek lesznek belépni a rendszerbe és használni azt saját jelszavukkal és azonosítójukkal. Itt tudom beállítani, ha egy felhasználó hozzáférését meg szeretném szüntetni. A több hozzáférés eltérő rendszerhasználati díjat eredményez, melyről az ÁSZF 3. pontjában tájékozódhat.

• Hány felhasználója lehet egy vállalkozásnak?

Minimum egy, maximum bármennyi.

• Módosíthatom-e a felhasználók számát menet közben?

A felhasználók száma tetszőlegesen módosítható lefele is és felfele is, az aktuális igényeknek megfelelően azzal a kitéttel, hogy módosítani az elszámolási időszak alatt csak 1 alkalommal lehet  (jelenleg, havonta 1 alkalommal)

A módosítás után az aktuális állapot szerinti rendszerhasználati díj kerül kiszámlázásra díjbekérőn keresztül.

• Hogy változtathatom meg a bejelentkező jelszómat vagy a felhasználó nevemet?

A saját adatok menü Belépési adatok résznél a fő felhasználó tudja módosítani a jelszót, illetve több felhasználó esetén a felhasználó név is itt módosítható.

• Milyen előnyöm származik abból, ha minden adatomat megadom?

A futárbörze felhasználójaként lehetőséget kap a futárbörze keretén belül, hogy a vállalkozása legfontosabb adatait és az ügyfelek által igénybe vehető szolgáltatásokat közzé tegyék, ezáltal több ezer potenciális partner számára elérhetővé teszi vállalkozását. Olyan információkat tud így közzé tenni, amely speciálisan az Ön vállalkozására jellemző. A megrendelők az Ön adatlapja alapján akár közvetlenül is kapcsolatba tud lépni Önökkel.

A partnerek listájában csak a futárbörze aktív tagjai vannak feltüntetve, vagyis azok, akiknek aktív előfizetése van.

• Mit jelent az ellenőrzött szolgáltatói státusz?

Az üzemeltető által beállított minősítés. Jogosult rá, amennyiben a megadott cégadatok  valóságosak, valamint a szolgáltató igazolja a tevékenység végzéséhez szükséges engedély, vagy  nyilvántartásba vételi határozat meglétét, továbbá rendelkezik megfelelő biztosítással a szállítandó csomagokra vonatkozóan és ezt igazolja is.

• Hogyan lehetek ellenőrzött szolgáltató?

A teljes körűen kitöltött saját adatok menüben, amennyiben feltölti érvényes engedélyét, vagy nyilvántartásba vételi határozatát, valamint a szállítandó csomagokra vonatkozó érvényes biztosításának aktuális igazolását, akkor az üzemeltető az adtok ellenőrzése után ellenőrzött szolgáltatónak fogja minősíteni.

Ez a minősítés megjelenik a partnereink menüben található szolgáltatók neve mellett (zöld pipa)  így a megrendelők nagyobb bizalommal lesznek vállalkozása iránt.

• Mit kell tennem, ha az ingyenes szolgáltatásokon túl további szolgáltatásokat is igénybe szeretnék venni?

Ha igénybe szeretné venni a futárbörze további szolgáltatásait (például ha kíváncsi a csomagajánlatok teljes adattartalmára, igénybe kívánja venni az autospeditőr szolgáltatást, tender ajánlatokon szeretne indulni, vagy használni kívánja az interaktív térképet fuvarszerzésre) regisztrálja vállalkozását és a regisztráció hónapjában, valamint az azt követő hónapban ingyenesen használhatja az említett szolgáltatásokat. Rendszerhasználati díjat csak a kedvezményes időszak letelte után kell fizetni*, amennyiben továbbiakban is igényli a futárbörze szolgáltatásait. A rendszerhasználati díj mértékéről az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 3. pontjában olvashat.

* A rendszerhasználati díj 0 Ft mindaddig, ameddig az üzemeltető ettől eltérően nem határoz és arról a regisztrált felhasználókat (futárszolgálatokat)   e-mail, vagy levél útján nem értesíti. A módosítás ebben az esetben is csak a következő hónap első napjától érvényes.  

• Mit kell tennem, ha az ingyenes szolgáltatásokon túl további szolgáltatásokat is igénybe szeretnék venni?

Ha igénybe szeretné venni a futárbörze további szolgáltatásait (például ha kíváncsi a csomagajánlatok teljes adattartalmára, igénybe kívánja venni az autospeditőr szolgáltatást, tender ajánlatokon szeretne indulni, vagy használni kívánja az interaktív térképet fuvarszerzésre) regisztrálja vállalkozását és a regisztráció hónapjában, valamint az azt követő hónapban ingyenesen használhatja az említett szolgáltatásokat. Rendszerhasználati díjat csak a kedvezményes időszak letelte után kell fizetni, amennyiben továbbiakban is igényli a futárbörze szolgáltatásait. A rendszerhasználati díj mértékéről az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 3. pontjában olvashat.

• Hogyan kereshetek szállítandó árut a futárbörzén?

A csomagbörze teljes adattartalmát böngészve, vagy a különbözőszűrők beállításával kiválasztom a számomra potenciális szállítási megbízásokat. A részletekre kattintva (regisztrációt és bejelentkezést követően) megjelenik a megbízás teljes információs tartalma.

Ha a online térképet kívánom használni, akkor a kívánt körzetben megjelenő kék színű jelzésre klikkelve (bejelentkezve) beadja a honnan-hová alapadatot és egy csomagszámot. A csomagszámra klikkelve megtekinthetem a megbízás teljes adattartalmát.

A megrendelő által megadott kapcsolat felvételi lehetőségeken (telefon, e-mail, skype, sms) keresztül tegye meg ajánlatát és amennyiben megállapodásra jutnak, végezze el a szolgáltatást.

• Milyen lehetőségem van a futárbörze ingyenes kipróbálására?

A futárbörze használata a csomagküldőknek teljesen ingyenes. A futárszolgálatok börzét a regisztráció hónapjában és az azt követő hónapban ingyenesen kipróbálhatják, tesztelhetik az éles verzióban (aktív ajánlatokkal). A tesztidőszakot követően kell eldönteni, hogy a továbbiakban is igénybe kívánják-e venni a futárbörze szolgáltatásait. Ha igen, nincs más teendő, az üzemeltető által megküldött aktuális díjbekérő ellenértékét kell kiegyenlíteni és folyamatosan használható a börze.

• Mennyibe kerül a rendszerhasználati díj egy hónapban?

A havonta fizetendő rendszerhasználati díj mértékéről az igényelt felhasználók számának függvényében az ÁSZF 3. pontjában tájékozódhat.

* A rendszerhasználati díj 0 Ft mindaddig, ameddig az üzemeltető ettől eltérően nem határoz és arról a regisztrált felhasználókat (futárszolgálatokat)   e-mail, vagy levél útján nem értesíti. A módosítás ebben az esetben is csak a következő hónap első napjától érvényes.  

• Mi történik azzal a felhasználóval, aki a megadott határidőig nem egyenlíti ki a díjbekérőn szereplő rendszerhasználati díjat?

Amennyiben tárgy hónap 10. napjáig nem kerül kiegyenlítésre a díjbekérő, akkor nem aktív felhasználóvá válik és a hozzáférési jogosultsága korlátozásra kerül mindaddig, amíg az üzemeltető felé tartozása áll fenn. A tartozás teljes kiegyenlítése után ismét aktívvá válik a felhasználó.

• Hogyan tudok fuvarlevelet nyomtatni?

Amennyiben egy csomagszállítással kapcsolatban megállapodott a megrendelővel, akkor a csomag adatok legalján írja be azt az 5 karakterű kódot, amit a hirdetés feladója ad meg Önnek. Ekkor válik nyomtathatóvá a fuvarlevél, mely minden olyan adatot tartalmaz, ami a csomag szállításához szükséges (feladó és címzett adatai, küldemény adatai, igényelt szolgáltatások, átvétel). Nyomtassa ki és tegye a küldemény mellé. (100%-os méretnagyságot állítson be nyomtatáskor!)

• Mire használhatom az SMS küldési funkciót?

A futárbörze regisztrál felhasználójaként az SMS küldési funkció segítségével, egy elvállalt fuvar alapadatait elküldheti el egy Ön által meghatározott telefonszámra (pl. a futár telefonszámára), így minden külön értesítés nélkül a futár tudni fogja a következő feladatát.

Az előfizetési díj tartalmaz 100 db/hó/login SMS küldési lehetőséget (maximum 160 karakter), melyet a fuvar alapadatainak elküldésére használhat fel a futár részére.

• Hogy tudom megjelölni azt, hogy SMS-ben, vagy e-mailen kérem az ajánlatokat a szolgáltatóktól?

A csomaghirdetés feladásnál a megjegyzés részbe írja be, hogy pl. „az ajánlatokat SMS-ben kérem”, vagy „az ajánlatokat a valami@valami.hu e-mail címemre kérem

• Mit tegyek, ha kérdésem vagy észrevételem van a futárbörzével kapcsolatban?

Kérdéseivel, észrevételeivel forduljon bizalommal a futárbörze ügyfélszolgálatához az info@futarborze.hu e-mail címen keresztül.

Vissza